Alternative currency and balanced living system. Alternativna valuta i uravnoteženi životni sistem. Moneta alternativa e sistema di vita equilibrato.

Linija

Search

Home Forum
Welcome, Guest
Username Password: Remember me
  • Page:
  • 1

TOPIC: Amoralni Familizam

Amoralni Familizam 9 years, 3 months ago #675

  • teuta
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Posts: 146
  • Karma: 6
nedavno sam naišla na ovaj članak premda je objavljen prije 3 godine na stranici www.politika.com i dojmio me se jer mislim da ocrtava mentalitet ljudi na našim prostorima više nego bilo koja svjetska urota, isto tako po mom mišljenju upravo taj Amoralni Familizam ili plemenski mentalitet ...možda nas sve skupa potakne da umjesto iskazivanja nezadovoljstva i kritiziranja vlada malo kritiziramo i sebe i da se sami počnemo mijenjati...


Pet, 07/09/2007 - 09:00 — Iva Prpić

Primih u ruku knjigu dr.Gojka Bežovana "Civilno društvo" te pronađoh nešto što me dakako osvojilo i morala sam napisati post o toj temi!
Radi se o društvu amoralnog familizma čija teorija seže još u 1958. godinu od američkog sociologa Edwarda Banfielda.

Amoralni familizam je moralna osnova zaostalih društava i društveni obrazac ponašanja. Glavno pravilo je maksimalno uvećati materijalne koristi, kratkoročno iskoristiti probitke uže obitelji pretpostavljajući da će i ostali učiniti isto (hm, podsjeća li Vas to na što?).

Benfield si je dao truda i prezentirao 17 hipoteza (da, znam, impresivna brojka , ali vrlo su zanimljive i vrlo prepoznatljive, da ne kažem primjenjive)!

Tih 17 hipoteza prezentirati ću u nešto skraćenom obliku jer se neke preklapaju, ali ajmo redom:

1. U društvu amoralnog familizma nitko neće promicati interese skupine ili zajednice osim ukoliko je takvo postupanje u njegovom osobnom interesu. Nada za brzinom stjecanja vlastite materijalne dobiti biti će jedini motiv u zainteresiranosti za javna zbivanja.

2. Samo se državni službenici zanimaju za javna zbivanja jer su za to plaćeni. Ozbiljna zainteresiranost građana smatra se neprirodnom i neuobičajenom. Građanin privatno ne može učiniti ništa.Ako i pokuša, smatra se da je frustriran, nema pametnijeg posla i sigurno u tome vidi neki svoj probitak.

3. Građani nemaju pravo nad nadzorom državnih službenika, oni im se trebaju dodvoravati i biti lojalni. Javno upozoriti službenike na njihove propuste velik je rizik.

4. Teško se postiže i zadržava organiziranost građana.

5. Službenici na položajima se ne identificiraju s ciljevima organizacije i neće se zalagati više nego što je nužno da zadrže svoje položaje. Dapače, službeni položaj smatrati će se oružjem koje koriste protiv drugih u svoju osobnu korist.

6. Nema pripdržavanja zakona, osim ako ne postoji strah od kazne. Primanje mita je ugrađeno u sve postupke.

7. Nemoralan obiteljski čovjek koji je državni službenik primati će mito ukoliko može ostati neotkriven. No, bez obzira, primao ga on/a ili ne, amoralno društvo smatrati će da ga prima. Male i velike stvari rješavaju se kovertama koje trebaju samo završiti u pravim džepovima.

8. Slabiji će se zalagati za režim čvrste ruke koji može održati red jer trebaju zaštitu.

9. Svatko tko djeluje u javnom interesu je sumnjiv.Smatra se da su to javni interesi neke strane organizacije ili zemlje.

10. Nema povezanosti između apstraktnih političkih načela tj. ideologije i konkretnog ponašanja u svakodnevnim odnosima.

11. Vodstvo je zamjenjeno patron - klijent odnosom.

12. Nemoralni familist iskoristiti će svoje glasačko pravo da osigura materijalnu korist u kratkom roku.

13. Cijeni se dobrobit zajednice jedino ako se u tome vidi vlastita odbrobit.

14. Glasač osobiti ne vjeruje obećanjima stranaka. Biti će skloniji iskoristiti vl. glas za plaćanje već ostvarene koristi ( pretpostavljajući da će ih biti još)

15. Uvijek se pretpostavlja da je vladajuća skupina korumpirana i da radi u vl.interesu. Javne su institucije kolonizirane stranačkom lojalnošću, što se može držati političkim klijentelizmom.

16. Nema jakog stabilnog političkog mehanizma u društvu premreženom amoralnim familizmom.

17. Stranački radnici prodati će svoje usluge najboljem ponuđaču. Biti konvertiti je sasvim prihvatljivo.

Kombinacija osiromašanje i međusobnog nepovjerenja pretječu međusobnu solidarnost i jačaju amoralni familizam.

I sad, u kakvom mi društvu živimo?
  • Page:
  • 1
Time to create page: 0.15 seconds